AULA DE P0 - LA COCOLLONA

* A l'aula dels més petits hi tenim a l'Isabel. Ella ja és tota una veterana, fa molts anys que hi treballa i té dos nens ja molt grans.
* L'Ariadna també està amb els petits de l'escola. És una noia molt responsable i aquest any es casa!


En aquest període:

Diuen que és el període en el que faré més canvis, perquè el meu sistema nerviós té molta plasticitat. Per això és molt important que tots tingueu molta cura de mi.

Faré un gran avenç en la motricitat: passaré de fer activitats que són reflexes a altres de més voluntàries. També passaré de dependre totalment de vosaltres, els adults, a tenir força independència per manipular objectes, observar-los i anar d’un costat a l’altre de forma independent.

Començaré a adonar-me de qui sóc i agafar consciència de mi mateix/a. Cada cop sabré diferenciar més les meves emocions i tindré més intercanvis amb tot allò que m’envolta, sobretot amb vosaltres, amb qui m’aniré comunicant cada dia més.

Per tot això m’agradaria que tots, pare, mare i educadores, procureu que tingui un ambient estable i estimulador perquè de mica en mica pugui anar fent tots aquests canvis:

- Controlar de mica en mica el to muscular i la postura, el cap i el tronc en diferents posicions: estirat, assegut...

- Coordinar poc a poc els moviments globals: asseure’m, anar de costat, començar a caminar...

- Iniciar el coneixement del meu propi cos jugant a explorar i davant el mirall.

- Coordinar progressivament la motricitat fina: apendre moviments cada cop més específics amb les mans.

- Iniciar la coordinació ull-mà.

Anar distingint poc a poc diferents estímuls: visuals, auditius, tàctils, olfactius i gustatius.

- Començar a comunicar-me amb sons imitant els adults.

Iniciar les relacions afectives: anar expressant les meves emocions.

- Adquirir els meus primers hàbits de menjar, dormir, reposar i d’estar net.

- Anar coneixent de mica en mica les persones, coses i situacions que m’envolten.

Cada dia treballem els hàbits d'apendre a beure i menjar sols. Provar nous aliments, estar-nos asseguts per menjar, cantar, escoltar, esperar, massatge i relaxació, horari de son...

Desenvolupament motriu - Asseguts, estirats, drets, equilibris...

 

Descoberta de materials - Treballem el desenvolupament del tacte / l'oïda / el gust/ la vista
Llenguatge verbal - Jocs de falda - Conèixer-nos, compartir, esperar...cançons en anglès
clica per saber més
Panera de tresors - Descoberta de materials - Explorar materials a nivell sensorial i perceptiu
Llenguatge musical - Cantar cançons, escoltar música, centrar l'atenció/mantenir-la... passar-ho molt bé!



Tornar