NATACIÓ I PSICOMOTRICITAT

Cada dilluns MOLT PUNTUALS un autobús d'AMPSA amb cinturons de seguretat ens recull davant de l'escola a les 9:15 h i porta a la Piscina Municipal de Salt. A les 12:30 h tornem a l'escola.

Es fan 45 minuts de natació + 45 minuts de psicomotricitat.

En els cursos de natació escolar es treballen per grups d'edats i de nivells.

El primer dia, 29 de setembre, es farà una prova a l'inici de curs per saber el nivell de cada alumne/a. Poden ser dofins blancs, grocs o vermells. Es lliurarà també un informe, que valorarà l'aprenentatge dels/les nens i nenes, un es donarà al febrer i l'altre a final de curs.

En aquesta etapa el/la nen/a experimenta grans canvis a nivell psicològic, biològic i motriu, en aquest procés de desenvolupament motriu, és el que nosaltres treballarem d'una forma més directa, intentarem aconseguir una autonomia dins el medi aquàtic i un exercici físic prolongat, sense oblidar però, la seva formació com a persona.

Objectiu principal

Ens marcarem un plantejament educatiu-utilitari, intentant desenvolupar l'esquema corporal i aprendre a nedar mitjançant una forma molt lúdica, sense oblidar la seva formació personal, el respecte pel medi, pels altres, etc.

Objectius generals

- conèixer el medi on es desenvolupa l'activitat, vestidors, dutxes, piscina...
- conèixer les normes de comportament i seguretat durant la realització de l'activitat
- afavorir el desenvolupament de l'esquema corporal del/la nen/a
- millorar el control postural i el to muscular
- reforçar l'educació de la respiració
- assolir una autonomia dins l'aigua
- desenvolupar conductes perceptives amb objectes
- experimentar benestar i plaer en la pràctica de l'activitat

Objectius específics

- Aconseguir la FAMILIARITZACIÓ dels alumnes en un medi aquàtic, que ofereix condicions de comportament diferents
- Adaptar la RESPIRACIÓ usual en el medi terrestre als condicionants del medi aquàtic
- Aconseguir una posició del cos dins l'aigua a través de la FLOTACIÓ I L'EQUILIBRI
- Iniciar els desplaçaments mitjançant la PROPULSIÓ
- Treballar les entrades a l'aigua representades pels SALTS

Realitzar JOCS psicomotrius dins l'aigua per facilitar el procés familiarització-aprenentatge, mitjançant:

- Joc espontani, pràctica de joc lliure
- Joc sensorial, descobrir elements nous interns i externs, necessitat de desplaçar-se cada cop més, l'agua facilita els moviments per explorar en qualsevol posició.
- Joc funcional, amb una finalitat més dirigida cap a objectius més específics de la natació.

Nivells (figura dofí)

Dins d'aquesta programació distingirem tres nivells: dofí blanc, groc i vermell.

- Dofí blanc:
Són alumnes que no estan adaptats ni familiaritzats amb el medi aquàtic, l'objectiu inicial d'aquest grup és l'adaptació dels alumnes, tant a l'aigua, com a l'entorn, als companys, al material, al/la tècnic/a, etc.

- Dofí groc:
Són alumnes que tot i que estan adaptats al medi aquàtic, encara no han assolit una mínima autonomia. L'objectiu és aconseguir un desenvolupament motriu òptim, per arribar a una autonomia dins l'aigua.

- Dofí vermell:
Són alumnes que són totalment autònoms dins l'aigua, sense ajut del material auxiliar. L'objectiu d'aquest grup és reforçar aquesta autonomia i aconseguir una major seguretat.

En funció del desenvolupament de cada alumnes es canviarà la figura (dofí blanc, groc o vermell) coincidint amb el lliurament dels informes al febrer.

Portes obertes

Es fan dos dies de portes obertes durant el curs. Un al gener i l'altre al juny.
Ja us direm les dates concretes.

Calendari de piscina

El calendari de piscina és el mateix que el curs escolar de les escoles municipals. Els monitors no treballen per setmana santa, per nadal ni a l'agost.

Que tenim que fer els pares/mares
Preparar cada dilluns una motxilla, no gaire gran i de fàcil portar, i deixar-la a la taula de l'aula polivalent d'abaix. A la motxilla hi ha d'anar:

- Una tovallola, intentar evitar el barnús.
- Els nens/es que encara no controlen esfínters: bolquer d'aigua i un bolquer de recanvi per després.
- Els nens que controlen esfínters: el banyador ficat de casa i unes calcetes/calçotets per després. Els banyadors han de ser curts, de calceta, ni bikinis les nenes ni de cama llarga els nens.
- Casquet de bany de lycra (el látex i silicona no van tant bé) amb el nom ben marcat davant per facilitar la feina als monitors.

Tenir en compte:

- SOBRETOT TOTA LA ROBA BEN MARCADA
- S'ha venir amb el xandall de l'escola cada dilluns
- Dins la piscina fa molta calor, deixar màniga curta sota per fer psicomotricitat.

Teniu que estar a l'escola abans de les 9:15 h, l'autobús no espera a ningú. Els nens/es que arribin més tard no es poden quedar a l'escola, s'han de dur a la piscina.
Els nens/es que no fan natació faran dues sessions de psicomotricitat.
Treballeu a casa el vestir-se i desvestir-se, pujar i baixar escales, caminar, fer-los responsables de les seves coses...
Els dilluns anem a dormir més tard, els pares/mares que els veniu a buscar a les 15 h tingueu-ho en compte.
Cada dilluns teniu que deixar les motxilles a la taula de l'entrada i recollir-les allà.

No s'ha de dur:

xancletes
ulleres d'aigua
bombolleta
sabó




Tornar